آخرین مطالب

ارتباط با ما

استخر در تابستان

فصل تابستان و رفتن به استخرها یکی از سرگرمیها و تفریحات مناسب و لذت بخش تمام افراد در سنین مختلف است .همانطور که میدانید استخرها به دلیل اینکه در یک مدت زمان محدود به طور همزمان مورد استفاده تعدادی زیادی افراد قرار میگیرد، محل مناسبی برای انتقال بیماریهای عفونی و پوستی می باشد. پس بهتر است در انتخاب استخرها دقت کنید. یعنی از سلامت و بهداشت آب و وسایل آن مطمئن شوید.اولین خطری که در استخرها بیشتر متوجه شناگران میشود بدلیل تماس مکرر با کلر آسیب جدی است که به پوست و موی آنها میرسد و باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست ( باعث خشکی) و مو ( اکثر اوقات تغییر رنگ مو، خشکی وشکنندگی مو) میشود. البته بیماریهای پوستی دیگر همچون قارچ ها، زگیل ها ،عفونت های پوستی ، حساسیت های پوستی و … همگی از عوارض استخرهای نامناسب است.
به منظور پیشگیری از بیماریها ضرورت دارد تمام افراد به یکسری نکات بهداشتی پایبند باشند:

در صورت ابتلا به هرگونه عفونت پوستی ،قارچ پوستی ،عفونت های تناسلی و زگیل های تناسلی یا شک به این بیماریها جدا از ورود به استخر خود داری نموده و با پزشک مشورت کنید.

  1. در محیط های داخل استخر حتما از دمپایی استفاده نمایید.
  2. در محیط های با حرارت بالا مانند سونا و جکوزی به دلیل حرارت بالای محیط و عدم ماندگاری کلر احتمال انتقال بیماری ها چند برابر است.
  3. قبل از ورود به استخر باید تمام افراد از دوش ابگرم و صابون استفاده کنند . ( دوش گرفتن خود باعث پرشدن مولکولهای باز پوست میشود )
  4. از خوردن ادامس و تنقلات در حین شنا خودداری شود . ( از رفتن به زیر اب درصورتی که نمیتوانید تعادل خود را نگه دارید.
  5. از مایو و کلاه شنا که مواد نایلونی و نفتی کمتری دارداستفاده کنند زیرامواد نایلونی گاه باعث حساسیت های پوستی می شود.
  6. از لوسیون های مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی بعد استخر استفاده کنند
  7. استفاده از شامپو و حتی نرم کننده برای موها توصیه میشود.
  8. حتما بعد از استخر دوش بگیرید.
  9. در صورتی که به طور مداوم به استخر میروید هفته ای یکبار از شامپوهای بدن ضد قارچ استفاده کنید.

پست های مرتبط